fredag 14 maj 2010

Slutförande av Student-Sm

Fattig och snål som jag är ska jag nu slutföra mitt uppdrag som "lagledare" för Ålands Lås i student-sm 2010!!

Vi har kommit till, för mig, den otroligt viktiga punkten återbetalning av bensin.

Min mätare visade 440 km vilket ger i dagens dyra bensinläge 44 x 13.25 (dagens bensinpris = 583kr

Eftersom vi var 12 stycken och fyra bilar ter det sig naturlig att vi är tre personer som betalar per bil! Alltså 194 kr var!

För enkelhetens skulle gör jag här ett betalningsschema så det går smidigt!

Betalar till:

Peters Bil: Weckström och Sandro

Eriks Bil: Albin och Lukas

Götes Bil: Barken och Anders

Gustav Bil: Lindman och .....


KUK va fan åker inte Globero bil för!!!! Sopa!! Nu förstördes ju allt!! Fan!

Jaha nån som är mattelärare (Niklas/Pete) får räkna ut detta!! Orkar inte bry mig!! Vill bara ha ersättning så jag kan köpa mat! Fan!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så gött att du kommer på det efter halva inlägget också...

Anonym sa...

Göte behöver även en insamling för hans behov av klamydiatest. Någon som vill/känner sig manad att skänka en slant?! Detta är akut!

Carla sa...

Jag tvingas förstås att förstärka tragik-komiken med att hävda kvittning av bensinen mot "Boule-festen". Den notan landade givetvis på en bit över 700 kr(vin+mat). Det går förstås att hävda att undertecknad överköpte, vilket jag också håller med om.

I sann filantropisk anda drar jag självfallet av den mellanskillnad som lustigt nog annars hade verkat till min fördel.
Önskar du mat Göte är du varmt välkommen för lasagne innan dagens bio :)

Globero sa...

Jag åkte ju med dig till systemet Göte, så skicka kontonr så får du ersättning för det. Du kan få lite extra för trevligt sällskap oxå! Roligt inlägg för övrigt.

Sputnik sa...

Jag betalade 200 till Elen för bensin, ska jag betala till Gurra också?????

Carla sa...

Jag borde gissningsvis betala bensin till Samordnarn, åkte med honom hem.