fredag 21 maj 2010

Idolgodis inför fredagsmyset

Det är faktiskt bara så att Seppos ord är lag! Så allt ont som sagts om Lundberg tas givetvis tillbaks! Att 2010 fortfarande spela på att man fick ligga 2005 kanske ter sig lite knepigt...men har Seppo sagt det så är det så! Punkt slut!

Nu över till något annat! Jag har spenderat förmiddagen med att läsa om Olweusmetoden! En metod som tydligen ska lyckas stoppa mobbningen. Om skolorna lyckas med detta tack vare just Olweusmetoden låter undertecknad vara osagt! Men något måste den ju göra eller som Odd Lindberg sa under en föreläsning vid Örebro Universitet. "Olweus har i alla fall tjänat en jävla massa pengar på det här!!!". Det luktade avundsjuka i hela föreläsningesalen men om det var från Lindberg, oset kom, ska vara osagt! ;)

Nu över till något HELT annat! Anledningen till att detta inläggs skrivs är just för att hylla IDOL och den turné som återigen 2010 gått över landet med stor framgång. Det verkar inte som det avlånga landet Brunsås kan tömmas på talang! Jag vill hävda att de största stjärnorna vi fått fram från Idol är Darin och Agnes. En va dessa duktiga sångare har även gjort det absolut bästa framträdandet i svenska IDOL, enligt mig (P. Lundberg har säkert invändningar). Om jag nu lyckas länka klippet så har ni 2 min och 19 sek framför er av ren njutning!



//Kärlek (speciellt till Seppo som bör gräva ner sig än mer i Ålands Lås blogg och kanske missa ne och annan syslöjdslektion;) Med det antyder jag att Seppos uppdateringar bör fortsätta)

3 kommentarer:

Carla sa...

Jag vill gifta mig med Agnes. Spontant sådär bara.

Sputnik sa...

Att Agnes och Darin är idols stjärnor är väl inget att diskutera..? möjligtvis skulle Mums-mums räknas dit lite beroende på vilka kriterier man har har men annars inga invändningar gotHb.

Det vore onekligen väldigt roligt om du gifte dig med Agnes, så gör det Carla.

Peter sa...

Tove då? Vad händer?