torsdag 6 maj 2010

I like sharing with others

Efter det att Peter listade 24 som världens bästa TV-serie genom tiderna, kände jag mig förstås tvungen att plöja igenom säsong 4,5,6 och snart 7 på cirkus pirkus två veckor. Det är en extremt bra serie, snudd på löjligt beroendeframkallande. Den har dock, som sig bör, medfört vissa psykiska besvär som kulminerade i och med nattens sömn.

Serien 24 handlar huvudsakligen om ett ständigt jagande av terrorister och tillhörande arresteringar, förhör, tortyr och stenhårda one-liners. Kostymklädda herrar med solglasögon och pistol utgör merparten av karaktärerna i serien.

Eftersom jag på förhand redan lever i en något rubbad och begreppslös tillvaro, med skev verklighetsuppfattning, kan ni bara tänka er hur mina drömmar ser ut. Det var således bara en tidsfråga innan jag skulle råka ut för något riktigt underligt.

The following takes place between 05.00-06.00 PM:
Jag vaknar mitt i natten av ett mystiskt ljud kommandes från någonstans i min lägenhet.

Indoktrinerad av 24 reser jag mig snabbt upp och greppar tag i första bästa vapen och börjar röra mig mot köket. Jag förbannar det faktum att köket är skymt av världens största TV-bänk i relation till lägenhetsstorlek, men stegar ändå fram. Jag intar den standardiserade hukpositionen och hoppar sedan fram och skriker "drop your gun immediately". Effekten av mitt heroiska beteende uteblir.

Den kostymkläddda mannen med solglasögon och vapen i hand verkar inte vilja släppa sitt vapen. Han visar med sin blick att mitt vapen kanske inte är det mest hotfulla. Detta får mig att släppa det vattenglas jag håller i handen och istället lägga händerna bakom huvudet och gå ner på knä. Jag är aningen rädd och har en otroligt utvecklad svettkultur. Is this really it?

Någonstans i detta skede börjar jag att vakna och inse att det ter sig högst otroligt att jag skulle vara i detta scenario. Glasbitarna på golvet signalerar om annat, men jag tar ändå beslutet att inse att jag har drömt. Jag går och lägger mig med lampan tänd och väljer att inte fundera alltför mycket över mitt psykiska tillstånd.

Nu jävlar kör vi i morgon! Det kommer att bli helt makalöst psykat.
/Carla

2 kommentarer:

fad sa...

Du är så go så man bara skulle vilja ha dig i en bur och sita och berätta historier!!

Peter sa...

Haha jag säger ju det!! Så jävla sjukt! Har precis väntat in säsong 8 nu, så att man ska kunna plöja allt på en gång sen. Boom boom, swap swap.