måndag 31 maj 2010

Att arbeta i en kiosk

Godkväll mina vänner och alla hundratals fans ute i världen. Tänkte låta er få del av mitt sommarjobb i kiosk. ´
Dagen började otroligt givande med en koppsvart kaffe (ingen skit i kaffet stefan) kl 8 med min far. Ef´ter denna otroliga upplevelse gick vi ner till "stan" för att arbeta i kiosk. När vi kommer fram till bynn´s kiosk och spel i ödeshög så står GB bilen och väntar på oss för leverans utav mjukglass mix. Killen som säkerligen kom från Linköping (mantorp/vikingstad) yttrar förljande på en extremt grov östergötisch dialekt som jag inte hört sedan min morfar lämnade oss. "va fan har ju försökt att ringe dig i tyyyyp 15 minuter dö" OKEJ sade jag och öppnade dörren för den illa luktande GB killen. Efter denna otroliga upplevelse fyllde jag på glass, spelade en bomben ocvh öppnade dörren för "Hellens" som alltid är först i kvarn vid öppning. Han beskrev i ca 20 minuter hur jävöa ont han hade i sin kropp och att han ville "nacka" de inkompetenta idioterna som arbetar på vårdcentralen i ödeshög. Enligt mig så är han förbannade eftersom de som nu arbetar där inte ursprungligen kommer ifrån bygden. Ja efter detta kom min Thai brud in för att tippa för 1200 kronor på lunchdubbeln och vinner i vanligt slag 3100 kr. Jag gratulerar kvinnan som är ca 1,30 cm lång i 50 års åldern /hon kan knappt svenska) hon blir ännu gladare och ger K dricks (100kr). =) K blev nöjd och välkomnar sjävfallet Thai kvinnan tillbaka imorn.

KL blev 12,00 och nu tänkte jag att Janne Bacon skulle göra sin vanliga entre och köpa 6 korv med bröd (och äta dessa på tre minuter) men idag döck han ej upp. Jag blev förvånad och ringer pappa för att fråga och Bacon är död. Far svarade nej på följande fråga och betonade att bacon inte visar sig i kiosken längre pga en fest som pappa anordnade i ödeshögs park (ca 1 månad sedan) där bacon fick poliseskort då han blivit arg på något som ingen förstod (inte första gången). Istället kom danne pesten in och inhandlade en grov lös. Han frågade mig vad jag tycker om politik och jag svarar att jag inte förstår ett skit. Pesten ler lite och svarar att han nu sitter som kasör i Sverige demokraterna i Ödeshög och Jao jag säger inget mer. (lycka till).

Efter arbetet gick jag hem och åt sedan väntade 6 kilometer löpning i spåret plus styrka.

Sen en dusch och nyss har jag sätt Jerry springer (dubbel avsnitt) ja man tackar (kl 18,10 på tv400 every day)... nu blir det varma mackor sedan jobb imorn kl 13,00 till 19,30.

More to come när pussy fram gör entre puss på er/////K

3 kommentarer:

Ålands Lås FC sa...

Haha ser framemot fortsättningen av sommaren!

GotHb sa...

Fan kan knappt vänta tills nästa episod släpps av den fantastiska story!! Den stora frågan efter dagens inlägg är ju : När kommer Janne Bacon övervinna sin skam och återigen dyka upp hos " Pella kölas pöjk?

Att läsa denna text är nästan lika roligt som att lyssna på Filip och Fredrik när de glatt och vältaligt framför ett avsnitt ur en av sina ljudböcker


Keep going K

Tommy sa...

Bra K