tisdag 1 juni 2010

Tisdag 1 Juni

En liten men ack så viktig del av Ålands Lås FC befinner sig som bekant i Östersund. Han är den lite äldre och klokare delen av bröderna Lundberg kan man säga. Dock den mindre delen rent storleksmässigt (ca 75 pannor för tillfället). Känner att det är dags för en avrapportering så här inför den kommande sommaren och livets vecka som närmar sig.

Först lite feedback:
Bra SMS av Göte men alla verkar inte ta åt sig och inläggen i bloggen lyser fortfarande med sin frånvaro allt som oftast. Dock positivt att läsa om K:s sommarjobb. Lindman: Jag tror inte på ditt rekord i att hålla andan. Och för övrigt verkar många av er dåliga på spel, ty jag slår allt som oftast Lundis och han verkar ju vinna det mesta av aktiviteterna. Nåväl upp till bevis om några veckor.
I Östersund har solen lyst med sin frånvaro men denna dag har varit en vacker dag tillsammans med gårdagen också. Söndagen och måndagskvällen har Globero tillbringat längs E14:s vägar och genomfört lite hederlig talka. Bland fynden kan nämnas 3 st dildos! Min roll kan närmast beskrivas som en "arbetsledare" där jag givetvis också åkte längs vägen och delade ut McDonalds-mat. Mina insatser på planen har dock inte varit så märkvärdiga än då jag fortfarande är skadad. Jag deltar dock med framgång i kvadraten på träningarna och fick förra veckan bl.a. höra kommentaren "vem är du egentligen" i positiv anda.

Skolavslutning närmar sig för vårastudenter. På torsdag går avgångsklassen upp med sina C-uppsatser. Givetvis ska jag sitta där med motorsågen i högsta hugg. Sen blir det jobb på karolinska i Huddinge nästa vecka där muskelbiopsierna från i höstas ska analyseras. I dagsläget siktar vi på att mäta mRNA och proteinnivåer av signaleringsvägar som Akt, mTOR, p70S6K, IGF-1, PGC1-alpha samt AMPK och kanske TSC2. Förhoppningsvis räcker muskelbitarna även för glykogenanalys. Har själv en bit av min lårmuskel sparad i frysen och om tid finnes kör jag lite klassiskt ATPase staining för att bestämma andelen snabbafibrer i mina enorma lår.

Åland lär också besökas över helgerna i samband med detta, där givetvis arbetet meddet nya poolhuset ska övervakas.

Blev för lvrigt ägd i dag i en budgivning på en lägenhet och siktar nu på en annan istället. Måste komma ifrån det här skitköket jag har just nu helt enkelt.

I lördags var jag för övrigt på ett minnesvärt cocktailparty med bra trubadur. Får se om Mette & Co kan leverera liknande vid Ångbåtsbryggan i Mariehamn i sommar. Ålands Lås medlemmar får avgöra!

Okej nu börjar Sportnytt så dags att avrunda detta fria skrivande som jag just nu inte kan avgöra huruvida den röda tråden verkligen kom fram. Tanken var att logiskt bygga upp en diskussion som utmynnar i ett sug för den kommande sommaren.

Over & Out.

Tommy

2 kommentarer:

Big E sa...

Skitköket ? Du kan väl inte ens koka tevatten? Eller var det brorsan som inte visste hur kaffekokaren fungerade? ;)
I övrigt skulle det vara intressant att analysera mina (Stor-Eriks) stora med ack så kraftfulla lår! Lever fortfarande mycket på att ha bäst resultat på Winegate-testet i GIH:s historia. (Kan inte ha varit många andra som gjort testet?)

Anonym sa...

J'ai appris des choses interessantes grace a vous, et vous m'avez aide a resoudre un probleme, merci.

- Daniel