måndag 21 juni 2010

Åland

Tänkte vara så snäll att för säkerhets skull boka in er på båten till Åland. Svara omgående i kommentatorsfältet när ni har tänkt att komma och åka.

Båtens avgångstid (bör vara 45min innan i hamnen)från Kapellskär (3h från Örebro):

Tis 6/7: 20.00
Ons 7/7: 9.00, 15.00, 20.00

Hem:

Sön 11/7: 7.30, 12.45, 18.30 (dvs 6.30, 11.45, 18.30 svensk tid)
Mån 12/7: 7.30, 12.45, 18.30 (dvs 6.30, 11.45, 18.30 svensk tid)

Ha i åtanke att VM-finalen spelas på söndagen.
Om ni vill komma tidigare eller åka senare skulle bara va kul, så det är upp till er.
Blir tyvärr inte så mycket rabatter på Viking Line i år, då Lyyski senior har slutat där. Men båten kostar ca. 60kr/pers och 100 kr/bil enkel väg.

/Peter

13 kommentarer:

Göte sa...

Planeringen är inte till 100 % satt men det lutar mer och mer åt att jag gärna tar sällskap med någon/några andra från Ålands Lås tidigare än 7 Juli! Får se hur denna diskussion urartar! Men är fler på så åker jag gärna tidigare ! (cool)

Göte sa...

Jag och Lukas är sugna på att åka redan måndagen den 5 Juli till Åland! vore bra om någon mer hänger på så är vi tre i alla bilar:)

Lukas sa...

Instämmer med Göte!
Jag kan gärna åka tidigare. Åland är ju magiskt på sommaren och jag tänkte ta mina extra dagar före aktuellt datum detta år =)
Jag, Göte och vem mer vill haka på i den bilen?

Sputnik sa...

Går det ingen tur senare än 20 från kapellskär???

Stråhlen sa...

Svårt angående båttider på "ditvägen".
Jobbar till kl 15.45 i Karlstad. Vill ju egentligen hinna med båten på tisdag kväll. Tror dock inte jag kommer hinna. Samtidigt vill jag hinna med en heldag på onsdagen, men 7.30 blir ju galet tidigt att åka från KD/Örebro. Alltså ej aktuellt, om vi inte får tex. bo i sthlm tisdag natt?!
Passar bäst med hemfärd 12.45 på måndagen. Kan nog bli väldigt sent hem annars...
Fler alternativ skulle vara passande!

Stråhlen sa...

Eller fler FÖRSLAG från övriga menar jag såklart! Tror Peter kan fixa mycket, men fler resealternativ, typ ändra båttider, kan bli svårt;)

Carla sa...

Njaej, det är klart uppenbart inte bra att stressa till Kapellskär. Jag minns vansinnesfärden från förra året i Strålens röda fara. Det var i och för sig yttre omständigheter, i form av en fantastiskt flegmatisk BK-personal med total oförmåga att leverera hamburgare, som ställde till det då.

7.30 är väl inga problem; bara att låta någon annan köra så sover du.

Elen sa...

Hej igen!
Råkade se fel ang. resväg till åland då färjan går kl 09.00. Ber om ursäkt.
Har samspråkat lite med Peter precis, och håller med honom om att tisdagens färja kl 20.00 är att föredra. Måste dock kolla upp med jobbet, så att jag kan sluta lite tidigare. Annars kan en vansinnesfärd återupprepas.

Ett annat "problem" som den tillförordnade "samordnaren" lokaliserat är huruvida bilfrågan kommer att lösas? Röda faran aka DEJSY aka Stor-Eriks bil, får väl åter ställa upp antar jag. Men om Gottbar och Luke (de enda utöver "samordnaren" som har bil? )har tänkt sig åka till Åland på måndagen ställer det genast till sig lite för DEJSY, då vi helt plötsligt ska knöka ihop fem starka karlar. Då tänker jag på Psyket, Carla, Conrad, Niklas + Stråhl = 5 st! Vet någon hur Gurkan har tänkt?
Hur löser vi detta?!

Sputnik sa...

Jag kommer inte åka på tisdagen hur som helst utan på onsdag kväll eller torsdag morgon så det är inget problem med bilen för er andra. Har för mig att samordnaren tänkte åka på onsdagen också men min gissning är att han åker när jag åker eftersom han helt enkelt brukar göra så. Jag är ju hans idol/moraliska storebror.

Anonym sa...

samordnaren sa...

lindman, din spydighet nar oanade hojder. men som den store jag ar far du givetvis aka med. de blir val dar i krokarna nanstans. men de kan vi val boka nar jag kommer hem.

Anonym sa...

kommer nog inte kunna aka den 6e sorry halsningar fran tunisien: har jobb den 6e till kl 7 pa kvallen tror jag

Strååhl sa...

Med största sannolikhet får jag gå tidigare från jobbet (tis. 6/7). Det öppnar således upp för att hinna med båten från Kappelskär kl 20.00, även om en vansinnesfärd möjligtvis kan återupprepas (vet att Carla egentligen ser detta som något "cool", som även den livserfarne Göte skulle kunna uttryckt).
Ser en röd råd i färden mot Åland.
Göte och Lukas åker måndagen 5/6.
Erik, Carla, Steff åker tisdagen 6/6, båtfärd: 20.00.
Albin, Niklas och Gurkson åker senare...?
Profilen Kalle Vidhult tar sig dit på egen hand.

Något/Någon jag missat? Hur låter detta?

k sa...

Hej pojkar. Kan nog troligvis om allt går bra att kunna åka den 6e också men jag hör av mi om jag kan bli av med min tid eller byta den 6e=) ha de gutt nu