fredag 4 juni 2010

Livet i en kiosk (del 2)

Nästan en vecka är avklarad som kioskgubbe i metropolen Ösjö (som man säger i Östergötland) Livet rullar på och kunderna är OTROLIGT trevliga.
Thai kvinnan vann otroliga 5600 kr och dricksade självfallet 100 kr till K (mkt trevligt). Mina vänner i förrgår hände et oväntade, jo Bacon kom in i kiosken.=) som vi har längtat. Tyvärr fick jag ej leverera 6-7 kokta med bröd men vi gjorde ändå en affär. Bacon skulle ha en Kronan Lös plus en traditionell porrtidning (mannen som har ca 200 tidningar i lager) "imponerande". Han såg dock lite sliten ut eftersom han arbetar på en bondgård nån mil utanför Ödeshög (säger ryktet).

En annan legend som besöker mig vardagligen är Börje som ljuger ihjäl folk. Jag, far och syster hade varit nere på vättervallen och tittat på fotboll mellan Ödshög och Österstad. Klas Ingesson var självfallet nere cochade grabbarna (legend). Det jag ville komma till är att Börje alltid är nere och för otroliga diskussioner med de andra gubbarna på läktaren men just då var han inte där. Dagen efter möter jag honom i kiosken där han tår och tok ljuger för 2-3 andra "ösjö-gubbar" om att Ödeshög lyckads vinna med 9-1 fastän slutresultatet skrev till 1-1. Gubbarna trodde självfallet på Börjes historia och jag ljög med Börje som åg väldigt nöjd ut. (ryktet säger även att Börje åker ca 6 mil dagligen alltså in till mjölby, rastar sin grabbs hund och åker hem igen). Vilken stjärna.

En annan legend är även komisarie Nyman som Chefar över Ödeshögs alla gator. Ryktet säger att Nyman tidigare hade varit fartkontrollant i Gränna men sågs som en så bra polis att han fick anställning i Ödeshög. Nyman som nu utför kontorsjobben på stationen (Ja ödeshög har en polisstation) anses vara Ödeshögs nya Leif GW Person. Stort. Han är även anställd av kiosken som säkerhetsvakt och köter detta med bravur. Vi har haft ca 10 inbrott och ägt kiosken i kanske 15 år. Alltså inte ens ett snitt på 1 ggr per år tack vare Nyman. Tyvärr så håller denna människa på Bajern så helt fläckfri är inte karln.

Till slut: Fittan före har ej visat sig än. Trodde Hellens var död men han lever, Börje kommer fortsätta att ljuga och fler LEGENDER kommer att presenteras i del 3.

Dagens speltips från Kiosken (en trippel):

Västerås IK- Skiljebo: 1a
Annelund- Holmalund: 1a
Högaborg- Klagshamn: 1 a.
Odds: 6,51 hos Sveksa spel.
Håll nere insatsen för i helvete.

Lever du Anders du har ju inte sommarjobbat på 10 år? Måste kännas illa nu?

Ja ja vi ses i Öret om ett par dagar men uppdatering kommer snart igen Kiss/K

Ps: Vill ni se Bacon? Han heter ju självklart: Jan Bacon Karlsson och finns som vänn till mig på facebook. Götes beskrivning var otroligt bra.

3 kommentarer:

k sa...

Får ursäkta mitt sätt att skriva men efter 4 GT blandat av pelle K så är det svårt att hålla fokus

Göte sa...

Pelle Ks GT vill jag testa!! Jag vill även säga att jag älskar Ödeshög och önskar att jag fick känna på livet i denna metropol! Om det är det fina vita vinet a 13,5 % som talar nu vet jag inte. Måste även säga att jag måste in och kolla på Jan Bacon Karlsson nu! Om jag hade Psyksteffs fingerfärdigheter och kunskaper i photoshop så skulle jag direkt göra en karikatyr på Janne B!!

Livet är underbart och det bör levas ut till 1000 % amen!

Anonym sa...

Kul med Abbes närvaro i kiosken. Ingen kille kan pruta som han-heder åt honom. Hoppas han snart börjar nämna de två fräschingar som brukar slava i kiosken. Tessan o Sofi. Ingen kan koka o grilla korv som dem. Annars tycker jag att kioskens rykte höjts upp av den duktige säkerhetschefen som håller rent både i o utanför kiosken. En ny Leif GW?-absolut.....
Goa gubbar är vi allihopa-kram från solrosen........