lördag 19 juni 2010

En oförglömlig konsert samt en gentleman? ;)

Ja såhär på lördgasmorgonen så har mna ju givetvis suttit spänd framför bloggen i hopp om att A. Conradsson ska skriva ett sista inlägg innan han drar ut med sin nyblivna Sambo till sydligare breddgrader. Dock verkar det som att Pelle Kolas Pöjk hoppat på bussen utan att rapportera hur spänd han är inför värmen på ca 35 grader. Kanske är det öltarmen som tagit överhand och fått Albin att gå in i ett så kallat vakuum där han inte vaknar ur sin koma förens han ligger på stranden, i en solstol, med minst två öl och en Rom&Cola bredvid sig?! Undertecknad har förstås fått ut en hel del "insider-information" där jag bland annat kan avslöja att Loppan är orolig inför resan då Albin klargjort att han ska vara "knall" (för er som inte förstår detta magiska uttryck så är knall = full, såklart)hela resan. Loppan som planerade att åka ut i öknen och övernatt i 3 dagar blev förstås ledsen och fick planera övernattningen till hotellets sängar, men men det är väl inte fy skam det heller. Jag skulle även i detta inlägg vilja höja ett citat som A. Conradsson myntat under hans utflyttning från lägenheten här nu i veckan. - Ja, men jag är ju iallafall inte värst, de som flyttade ut förra veckan hade ju lagt DVD:n i komposten! Vad som ligger till grund för detta smått fantastiska citat var att Erik kom och klagade på att någon bara ställt in en (ordagrant) "jävla massa skit" i sopförrådet. Allt stod tydligen huller om buller och inte tanke hade lagts vid att underlätta för övriga boenden vid tärnvägen som också ville slänga sitt skräp. Efter att detta skett så får vi förstås reda på, efter förklaring från Albin att det är hans grejer som täcker upp 98 % av golvytan i soprummet. Men han har ju faktiskt ställt in det "ordentligt" citat Albin - Fan förra veckan var det ju någon som la DVD:n i komposten så jag anser nog att min uppfyllning av soprummet är okey, citat slut. Alla som bevittnade denna händelse tänkte såklart - Jaha, men vad bra Albin då är det ju lugnt. Bara för att de la DVD:n i komposten så täcker det ju förstås upp det du har gjort och helt plötsligt är din barikering av soprummet helt i sin ordning ;)

Undertecknad tycker detta är lite skolfasoner där man ofta sa: -Ja men det var ju han som börja (och då fick man ju självklart göra hur mycket skit som helst enligt en själv).

Nu till en magisk konsert. Förra helgen var jag i GBG och kikade på Paolo Nutini. Jag får erkänna att jag var lite orolig då jag dagarna innan lyssnade igenom Paolos nya skiva och insåg att jag då, endast gillade en låt av 11 :P Såhär i efterhand, efter konserten, är jag givetvis konverterad och älskar i princip alla låtar. Här kommer ett inslag från konserten.


Kan bli så att det kommer upp fler filmer från denna konsert!!



Tillsist men inte minst! Igår, efter en härlig kväll ute på Örebros många pubar så möter undertecknad och Niklas upp Vickan (Niklas sambo samt flickkvän sedan 6 år tillbaka). Vi tar sällskap till Mcdonalds där jag avnjuter 3 Cheesebugare. Niklas och Vickan tar var sin McFeast & Co. Efter måltiden går vi ut, det börja bli kallt och Vickan fryser! Då gör Niklas det otrolig som bara en sann gentleman gör. Han tar av sig sin Jacka, lägger den runt Vickan, som direkt får uppvärmen, kanske av kärlek kanske av jackan!? Niklas cyklar hela vägen hem i T-shirt.....vilken man!



/gotHb

2 kommentarer:

Peter sa...

Skämmes K! Och vem skulle inte lägga sin jacka runt vickan!?

Göte sa...

Niklas är en kille Af Rang!!

men du har nog rätt Peter...alla vill ju ha Vickan, så en jacka kan man ju offra;)