måndag 14 juni 2010

Drömelvan

Likt Lindman a.k.a Sputnik är även jag oerhört besviken på alla de medlemmar af Ålands Lås som inte ställer upp med 49kr och ett lag i drömelvan! Detta skulle ju givetvis ligga till grund för hela Ålands resan där diverse priser skulle ha delats ut! KAN INTE SE EN ENDA ANLEDNING I VÄRLDEN TILL ATT INTE ALLA FIXAT ETT LAG, SÅ JÄVLA DÅLIGT SÅ MAN TAPPAR ORDEN.........

Som sagt så har Lindman redovisat att han är intresserad av hur det går för mig och min laguttagning i drömelvan där jag tagit med hela 3 spelare (en i varje lagdel) från outsidern Chile! Vi som minns det underbara VM:et i Frankrike 98 (ja underbara, trots att Sverige inte var med) kommer ju aldirg glömma legenderna Salas och Zamoranos framfart över planen där de pulveriserade allt motstånd. Tyvärr var ju resten av laget i princip urkast och Chile fick åka hem utan någon medalj. Jag vill minnas att jag även hade en t-shirt med Zamorano/ Nr 10 på ryggen och ett stort kort på denna ikon på framsidan!
Denna t-shirt som jag köpte på en marknad (säkert till ett extremt överpris då försäljarna älskar att lura barn från utlandet) i den pitoreska småstaden Nerja, som ligger beläget vid Spaniens nordvästra kust, stoltserade jag med på skolgården i "Ölme" där jag givetvis på rasterna var överlägsen allt och alla på fotbollsplanen. Detta antagligen endast på grund av den energin som jag fick av att bära en så "cool" t-shirt!
Det jag ville ha sagt är ju förstås att vem vet men kanske kanske så kommer firma Sanchez/Suazo att underhålla publiken och 2 miljarder tvtittare på det sätt som frima Salas/Zamorano gjorde den oförglömliga sommaren 1998.

Att häva ur sig något som att VM 98 var underbart/fantastiskt kanske för många kan ses som orimligt. Jag vill dock försvara mig och säga att detta VM var det först VM som jag faktiskt kunde/fick/hade möjlighet till att följa. Detta då min far är totalt ointresserad av sport och förstås inte kollade på några matcher under VM (eller det gjorde han ju säkert men detta har inte framgått för mig). Pappa Peo är endast intresserad av sport då det är jag som utövar den och efter som Sverige och JAG inte är med i detta VM heller, så kommer Per-Olof Thoren säkert inte att kolla på detta VM-slutspel. Jag kanske är lite hård i mina ord om "totalt ointresserad av sport" men så kan man faktiskt se det om man inte väcker så 7 åriga son då Mild,Tern,Henke och grabbarna spelar hem Sveriges endast fotbollsmedalj i moderna tid!!?? Eller har jag fel?

NU till drömelvan

Jag tror extremt hårt på Chile och det kan mycket väl vara så att Positiva kottarna ligger i topp efter den först omgången av VM, då det visar sig att Sanchez gjort två mål plus ett assist. Jag tror även hårt på Contreras (för er som inte vet, mittback i Chile). Som med sin rutin kommer att ge så väl lugn som stabilitet i det till synes unga försvaret som Chile ställer på planen. Det ska dock sägas att jag är besviken på min laguttagning då jag inte har fler tyskar med. Tyskland, ett lag som alltid gör bra ifrån sig och som jag borde har förlitat mig mer till, nu när Ronney är klappkanondålig!!

En ny summering kommer efter första omgångens slut! Men som sagt den största besvikelsen är ju förstås K som inte alls kan säga att han briljerar med sina fotbollskunskaper då han tagit ut ett lag som inte ens håller nationell nivå på Island!! Förundran är stor!?!?!?!?!?

//gotHb

2 kommentarer:

Sputnik sa...

EM på hemmaplan -92 glömde du. Även om de då inte spelades någon bronsmatch.

Peter sa...

Det är fel gäng att försöka briljera med fotbollskunskaper i Göte ;)