söndag 25 juli 2010

Ålands Lås goes orienteering!

Så var det då dags för första dam (?) att göra entre som skribent på denna blogg. Efter att ha varit en trogen läsare nästintill sedan starten, och på så vis hållit mig lite i skymundan, känner jag nu att det är dags att träda fram med ett inlägg!

Det som ska rapporteras om är givetvis Eriks debut som orienterare! Jag utgår ifrån att ingen har missat att O-ringen från och med idag är i gång i Örebro, vilket innebar att Erik snällt fick lov att stiga upp 5.30 för att bege sig till tävlingsområdet (läs; tvingad). 

Lyckligt ovetandes om vad som komma skall. Tid 05.32

Väl på plats blev han oerhört taggad av blåsten och regnet som aldrig ville avta, och begav sig således ut på en bana, 3,2 km lång. Hans kommentarer om loppet lyder: Man blir förbannad när man missar. (Grubblare som han är, har han ännu inte släppt 15 minuters missen vid kontroll 5). 58.56 minuter senare och på plats 113 i resultatlistan, tycker jag mig ha anat ett svagt "jo men det var väl kul", av honom. 

Frågan är hur hans fortsatta karriär inom sporten kommer att te sig. Som alla kan se av bilden tycks han åtminstone trivas utmärkt!

/Emelie

3 kommentarer:

Peter sa...

Haha, mycket trevligt inlägg! Men 1 timme på 3,2 km Stråhlen? Det e ju sämre än min första orienteringsexamination! Men, beröm är ändå på sin plats för deltagandet. Nu vill vi veta Emelies tid?

Elen sa...

Emelie: 58,22 på 4,5 km.
Går dock inte att jämföra denna bana och "barn-banan" på GIH;) Dessutom en miss, som kostade 15 min.
Om jag inte missminner mig, så fejkade du skada, följde Christer "räkan" Johansson som ett plåster, men missade ändå skamgränsen med marginal och blev därmed underkänd...
PYss

Göte sa...

Bra inlägg Emelie och bra kontring Erik!!! Har också för mig att ett och annat svärord yttrades efter att Peter tagit häng på denna "orienteringskung" ! ;)

Bara att fortsätta uppdatera om veckan Emelie!