onsdag 18 augusti 2010

Nej, jag är inte utbränd

Det florerar tydligen ett rykte från både Rynninge och Ålands Lås medlemmar att undertecknad (jag skall underteckna detta Stefan) skulle vara utbränd såhär redan efter sex arbetsdagar. Det kan jag direkt dementera. Däremot får jag erkänna att jag jobbat lite mer än beräknat, bl a 8-18 (10 timmar gotHb) idag, men det kommer bli lugnare nu när eleverna kommit och alla bitar fallit på plats.

Det jag vill säga är alltså att när alla Ålands Lås:are tagit sig tillbaka till Örebro kommer jag återigen vara redo för trevliga samkvämskvällar. Kul (Lindman).

Det pratas även om en kräftskiva, vilket jag verkligen hoppas blir av i år. Senast jag anordnade en kräftskiva (förra sommaren) såg det såhär trevligt ut:





























Förslagsvis styr samordnaren upp årets skiva.

En sak jag däremot tänkte styra upp är Ålands Lås - mästerskapen i korthålsgolf på Gustavsvik. Finns det intresse av detta?

Avslutningsvis, i detta meningslösa inlägg, vill jag återuppliva gamla härliga vinterminnen. Våra mysiga idol-kvällar och trånande efter Tove, fick sig några härliga flashbacks efter hennes uppträdande på Skansen (rätt stavat, Marica) förra veckan. Riktigt bra låt också.






Ta hand om er,
/P

7 kommentarer:

GotHb sa...

Jag är sugen på golf!
Däremot är jag inte lika säker på om G. Larsson har varken tid eller låga att styra upp en kräftskiva! Som det ser ut nu är alla tillbaka i örebro runt 30/8 till 1/9..så jag röstar för att vi håller kräftskivan lördagen den 11/9. Då får alla tid att planera in det och kan avböja/byta (Lindman) bort jobb och dylikt! Va sägs om det?

Sputnik sa...

då intersport stänger vid 16 på lördagar så tror jag det är lugnt ändå göte.. fast du kanske tänkte dig en kräftskiva runt lunchtid ungefär?

Stefan sa...

Bra förslag! Allt är bra! Kul!

Lukas sa...

Golf låter riktigt bra!
Är gärna med!
Även på en eventuell kräftskiva förutsatt att det bjuds på mer än djävulens påfund: nämligen kräftan =)

elen sa...

Golf: Ja!
Kräftskiva: Ja!

gotHb sa...

Härligt grabbar!!!

Ska se om samordnaren tar tag i detta annars så gör jag det! Men som sagt 11/9 känns nu som ett hett datum!

NU har jag även kollat upp Rynninges spelschema! De har match varje jävla helg ju! Men den 11/9 har de hemma match mot Sunne som börjar redan vid 14.00 vilket borde göra att grabbarna från RYnninge borde kunna ansluta vid 16.30 vilket är bra! Kul!

// gotHb

Elen sa...

Gemensam hejjarklack/förkrök på Grenadgärdsvallen alltså!!!?