onsdag 4 augusti 2010

Ålandslås tar över premierleague!

Hello fellows!

Kul sputnik att du visar livstecken, inte för att jag varit de mest aktivte men vill minnas att jag sprattlat till vid inte mindre än två tillfällen sen ålandshemkosten...körkortet är givetvis i behåll, men samvetet fick sig en törn.

Sommaren i k-holm har varit lugn och skön, befunnit mig i en autistisk zon av träning, äta, sova/vila å fifa 10.

Helgen som gick angjorde vi dock en ny brygga vid föräldrahuset, arbetsledare som var min far hade fixat cementblandare, grus, och betong. I enlighet med anders succéartade svampguide kan jag nu på denna blogg presentera i några snabba steg i hur man gör cement.

1: hoppa upp på flaket till traktorn, ta en spade, släng i grus i cementblandaren. ca 40 spadtag/blandning.
2: hoppa ner från flaket, ha i två säckar cement i blandningen, 25kg/säck.
3: spring till vattentunnan, ös i ca 4-5 hinkar vatten.
4: låt blanda i ca 4minuter.
5: ta en skottkärra, öppna cementblandaren och låt cementen rinna ner i skottkärran.
6: kör ut den ca 80-90kg tunga kärran och tippa ut cementen på lämplig plats, platta till med en spade och låt torka. tre kärror/blandning.
7: håll på med detta i ca 6 timmar på fredagen och 5 timmar på lördagen...
8: städa.

Förarbetet till detta var att vi för två veckor sedan bar sten en hel dag, i ett snyggt designat och format "uppochnervänt "L, så att cementen kunde "stelna nånstans"...

När vi gjorde en beräkning på detta, kändes det som att det var mina sista kalkyler (K.Höglund) och att teorierna inte föll väl ut. Sagan fick därför inget lyckligt slut när vattnet inte förvandlades till vin...Men genom de mer verklighetsförankrade beräkningnarna utifrån antal kubik som gått åt kom vi fram till att vi burit ut drygt 20 ton cement på bryggan, ni som har nåt i pallet fattar ju direkt att denna siffra fördubblas till drygt 40 ton då vi lyfte allt två gånger, genom att vi också tillverkade cementen. "stenbärningen" inte inkluderad. Inte så kul.

Nu till det som startar om ca 1,5 vecka....

Världens i särklass mest intressanta liga...Premierleague! Efter lite tugg med den gode G.Brunasso har vi bestämt att en ålandslås liga på fantasy.premierleague.com omgående skall upprättas. Ni vet säkert alla vad det är, men det är en form av managerspel, helt gratis och miljontals användare jorden runt...Detta ger dig också nåt att bry dig om i vardagen.

Tänkte nu kolla intresset för detta, i enligehet med min samordnande funktion tar jag givetvis på mig att starta denna liga. Förslagvis slänger vi in ett par slantar till en pott som vi sedan fördelar till de på förhand bestämda vinsterna. Samordnarens förslag är att totalvinnaren i maj 2011 får den största delen, och att vi även betalar ut vinst till månadens coach. Fantasy sidan har givetvis den tjänsten att man mkt snabbt och enkelt kan se vem som fått mest poäng varje månad. Detta gör att även om man hamnat efter i den totala tävlingen så har man ändå vinstpengar att kämpa för varje månad.

Hur mkt pengar skall vi slänga in då? Tänkte samordna en omröstning på bloggen, men såg att det var en relativt ny omröstning som ligger där nu och avvaktar därför respektfullt några dagar med detta.

men, så här tänkte jag att den skulle se ut så kan ni ju fundera och kommentera...

0 kr (bara prestige)
50 kr
100kr
200kr
300kr

Själv tycker jag 300kr är en lagom summa, inte så mkt med tanke på att det håller på fram till maj. Ju fler vi är, detso större vinstsumma. Men detta, om intresset finns, skall natruligtvis avgöras i demokratisk anda. Premierleague startar nästa helg, lördag den 14:e. Så det är bara att "macka" in på fantasy.premierleague.com och starta DITT lag. Hör av er till mig eller kommentera inlägget om ni vill/tänker vara med. Troligtvis kommar jag att starta ligan i början av nästa vecka, ni kommer efter det att få en kod som ni behöver för att kunna gå med i ligan. Jag vet att samordnaren och lagledaren är givna, Pete anser jag som given, K hade väl lag förra året? Så, kom igen nu ni andra!!!

Som treårig deltagare anser jag att vi alla skall gå med i denna mkt prestigefyllda tävling.

I Tjänsten

/Samordnaren

7 kommentarer:

Peter sa...

Suveränt att du styr upp, annars hade jag gjort det. Är nämligen väldigt taggad för detta. Förslag: Insats 300 (som sagt, 10 månaders spel). Målsättning: 10 deltagare = 3000 kr. Månadens Coach 100 kr (10 månader = 1000kr). Slutsegrare 1700 kr. Tvåan, insatsen tillbaka = 300 kr.

Peter sa...

Ange även ditt kontonr. sen så det blir ordning med inbetalningen!

Sputnik sa...

I'm in! Tycker även att Lundis förslag till hur pengarna skall fördelas var fantastiskt bra så inga invändningar från min sida.

Anonym sa...

samordnaren sa...

bra leverans hittills...anser också lundis deltajerade förslag är taget!

Carla sa...

Sounds about right. Jag är också med!

gotHb sa...

I'm in DUDES

gotHb sa...

I'm in DUDES