tisdag 24 augusti 2010

Kräftskiva!!!



Nu är det dags att åter igen träffas efter sommaren! Vad passar väl bättre än en kräftskiva! För att bräcka Peters förra skiva har vi styrt upp ansvarsområden för respektive "par". Hoppas fördelningen är till belåtenhet, annars får ni byta eller vända er till samordnaren. Ytterligare förslag på maträtter eller om något annat viktigt saknas, så feel free att ändra (gäller främst Anders).


Köpa kräftor! Varje par köper ett paket kräftor, förutom trion - Göte, Peter & Luke, som för köpa två paket :)

En smarrig sallad + överraskning – Stefan & Marica

Västerbottenostpaj – Stefan & Marica

Snaps! – Niklas & Vikkan

Servetter, papperstallrikar, plastglas, hattar (?) m.m. – Niklas & Vikkan

Efterrätt – Göte, Peter

Såser (t.ex. aioli, rouille, yoghurtsås med dill) – Göte, Peter

Sånghäfte – Albin & Loppan

Valfri Paj – Albin & Loppan

Ostar, kex & smör – Luke!

Kräftpaj – Erik & Emelie

Hemgjorda bullar/bröd – Erik & Emelie

Övrig dryck får var och en ta med sig själva.


Då är ju frågan, när denna underbara skiva skall äga rum? Vi föreslår redan nu på lördag den 28/8, då kräftsäsongen ännu känns aktuell och för att vi vill träffa er så snart som möjligt!!! Hör av er allihop vilken kväll som passar er bäst.

En annan administrativ fundering är vart vi skall vara? Ute/långbord på Tärnvägen? Eller inne hos Niklas & Vikkan?;)

Sist men inte minst, har vi missat någon viktig medlem i Ålfc?;)

Med Vänliga Hälsningar Erik & Emelie

12 kommentarer:

Vickan sa...

Nu på lördag, nu på lördag!! Jag kan ingen annan helg å jag gör mig bäst på kräftskivor :).

Samordnaren sa.. sa...

jag kan tyvärr inte den här helgen, kval till svenska cupen fre, lör och sön. Helgen efter det ska jag på bröllop, så jag kan först den 11/9. sen kan jag även 18/9 men de kanske e lite sent. men är de bara jag som inte kan så är det väl bara att köra, kan kanske bli svårt att hitta en helg när PRECIS alla kan verkar det som...

Marica sa...

KUL KUL KUL! Om det blir nu i helgen kanske det även kommer en liten hundvalp på besök =)

Stefan sa...

Är inte sheriffen/rockstar/Videhult med på denna tillställning?

Sputnik sa...

Det är ju trist att Samordnaren och Carla inte kan men jag är självklart positiv. Tillställningen kommer dock hållas på tärnvägen och INTE på Lagmansgatan 13. :) Måste även säga att det var bra fördelning på uppgifter sånär som på några småsaker. Jag har nämligen förtroende noll för firma Lundberg/Brunasso vad gäller snaps. Mr. Forsberg kan säkert styra upp det på ett bra sätt men eftersom jag inte gillar efterrätter så föreslår jag ett byte där. Jag och V står för snaps, Pete/Luke/GotHb står för efterrätt... ok?

gotHb sa...

Bra byte!! taget direkt!! Jag bakar givtevis!!!!!!!!!!!!!

Peter köper och Luke...ja han får baka med!!


Givna grisar! Af Rang!

Elen sa...

Klart att Sheriffen aka rockstar aka Videhult ska vara med på denna tillställning! Förstår din oro Niklas, och jag har samspråkat med Göte ang. bytet. Det är "taget", som han uttryckte det.
Däremot får Luke nya ansvarsuppgifter och bildar par med Kalle Videhult (om kalle kommer). De tar Anders och Gurras ansvarsuppgifter.
Angående plats och Sputniks smått burdusa svar att "INTE" bege oss till Lagmansgatan 13, utan närmare förklaring, kvarstår just nu som ett frågetecken?
Men. Med min kreativa förmåga att tänka utanför boxen, föreslår jag att vi dukar upp långbord på altanen utan för mig (då vädret är osäkert). Bord fixar Lindman (Göte tipsade nått om att sputniks föräldrar har bord), stolar fixar vi övriga. Filtar? Sedan får festen fortsätta inomhus efter maten:)
Nytt datum för "spritfest", som det en gång i tidens begynnelse har myntats, blir efter en hård bluffomgång av lördagen den 11/9. Då kan även Samordnaren samt Carlqvist delta!!!:)
Frågor på detta ?

Elen sa...

Göte: Frågan är var som är taget? Byter ni båda arbetsuppgifterna, eller bara snapsen? Gör upp! Vill inte vara med om att vi står här med 30 papptallrikar och ingen sås, eller tvärsom ;) Gör om, gör upp!

Sputnik sa...

Vi byter enbart snaps mot efterrätt. Ska kolla upp borden men det ska inte vara några problem...

Samordnaren känner... sa...

:(

Ålands Lås FC sa...

Omfördelning av arbetsuppgifter: Luke tar ansvaret att fixa ost/kex/smör. Marica och Stefan tar hand om den utsökta Västerbottenostpajen! Kalle ska på bröllop.

Lukas sa...

Kan bara säga så här:
Det kommer bli en fantastisk kväll!!