torsdag 29 april 2010

Måste säga att det är ytterst trevligt och glädjande att Samordnaren gjort comeback i nätskrivandet. Dessutom bjöd han på en alldeles fantastisk nostalgitripp även om VM-90 inte var den roligaste sett med svenska ögon. Inlägget gjorde att jag utan tvekan paxar att vara Salvatore Schillaci under Student-SM. För övrigt vill jag bara påpeka att du nu faktiskt nämnde Zizou ändå, plus att mitt starka psyke inte sviktar p g a petitesser likt den du ville frambringa. Dock glömde du nämna Ronaldo om du frågar mig. En spelare som får alldeles för mycket uppmärksamhet för att ha varit lite för mätt i slutet av karriären och alldeles för lite cred för sina fotbollsframgångar.

Väntar också med spänning på topp-5 av Petes lista eftersom jag utan att fundera speciellt länge kan komma på rätt många serier som är bättre än de flesta på plats 6-10 (MacGyver undantaget). Vänner och Seinfeld är ju självskrivna. Likaså South Park, Simpsons och Family Guy. Där har vi redan fem utan att ta med Tusenbröder som Pete förmodligen kommer ta med. Då har jag inte ens räknat upp relativt nya serier som Scrubs och How I met your mother. Inte heller klassiker som Spin City, Frasier, Dallas, 90210 (originalet) eller Familjen Macahan. Dessutom borde Prison break kvalat in istället för Lost om det enda som krävs är en bra första säsong. Jag väntar som sagt med spänning men som ni märker är det oundvikligt att motorsågen kommer fram när resultatet är presenterat, MEN jag älskar Pete och att han gör denna lista.

Dagens låttips:

Bob Dylan – Hurricane

Låt texten sjunka in och bli arg på den orättvisa värld vi lever i!

//Sputnik

Inga kommentarer: