måndag 26 april 2010

Dagens låttips

Då jag fullständigt avskyr allt som har med blogg, twitter och dylikt att göra är det med självförakt och avsky som jag författar detta inlägg. Webmaster har förvisso en poäng när han skriver att detta kan vara ett tillfälle för Ålands Lås att göra världen en tjänst genom att rensa upp i bloggträsket. Anar dock att jag själv inte kommer bidra med speciellt många rader, ska göra mitt bästa för att ändra uppfattning men är rätt envis när det gäller åsikter av alla slag. Här kommer hur som helst dagens låttips:

Thåström – Men bara om min älskade väntar

Jag vill självklart inte bidra till osämja inom gruppen men jag känner att det är min plikt att ta fram motorsågen. Anledningen är givetvis den lista som publicerats på bloggen av allas vår egen Pete. Undertecknad är ett gigantiskt fan av listor liknande denna så det ska Lundis ha cred för, dock skäms jag över att finnas med i ett sammanhang där till exempel "Tre Kronor" och "One tree hill" nämns i diskussionen gällande bästa TV-serier ever. Den sistnämnda har Pete dock rätt om när det gäller jämnheten, den är alltid ganska dålig. "Tre kronor" har ett högt kultvärde men borde fortfarande inte nämnas i detta sammanhang. Vill avvakta topp-5 innan jag säger något mer men vill ändå avsluta detta med att återigen berömma Pete för själva listan även om jag förväntat mig bättre val av serier.

//Lindman

1 kommentar:

Anonym sa...

Lindman du måste gå vidare, utvecklas som människa. Skilj på bloggar för narsistiska människor som söker uppmärksamhet och bloggar som denna, där kompisar bara har kul ihop och endast jobbar med inbördes beundran.
/P