onsdag 29 september 2010

Tommys tankar

Hej pojkar. Hoppas Örebro är i sitt bästa skick. Här i norr är det minusgrader på morgnarna och solsken på dagen. Detta innebär att det är svårt att välja rätt jacka. Ska man frysa på vägen till jobbet eller svettas på vägen hem?

Jag undrar, blir det inget student-SM i år eller? Det var ju rätt kul ju, inte minst när vi köade till krogen, eller hur Stefan? Anyway, om det blir nån ny middag så tycker jag var och en betalar för sig.

Denna vecka har jag uteslutande ägnat åt undervisning av våra söta studenter i Sports Science. Idag började jag nästan skratta under en föreläsning när jag helt plötsligt drömde mig bort och såg en något övertänd, flitigt antecknande Göte längst fram på bänkraden, viftandes på armen för att meddela att han kunde svaret på min fråga.

En annan rolig grej jag har snappat upp i veckan (snott av en läkarkollega)är (jag är inte rasist), begreppet "Negerkines". Tänk att vara det, både neger och kines. Det sämsta från två världar liksom. Negerkines.

Kraam

1 kommentar:

Carla sa...

Jag har försökt att implementera ordet "negerkines" i diverse sammanhang, men det är svårt.
I övrigt kan jag konstatera att det annars är helt värdelöst att vara "kines-skåning", vilket bäst representeras genom ett besök på Mr Wok. Hög komik.