måndag 27 september 2010

Psyk-Carla

Jaha, då var fotbollssäsongen slut. Vill börja med att gratulera Rynninge till avancemanget. Enda förklaringen till seriesegern som jag ser det är att gotHb har uträttad stordåd med sin massage. Magic hands Brunasso, magic hands.

I skuggan av RIK anordnades en lagfest i en lägre division. I alla fall en lägre division fotbollsmässigt, festmässigt är jag rätt säker på vilka som vann. För alla er som har undrat om Psyk-Carla endast var en karaktär som infann sig en solig vecka i Mangelbo kan jag intyga att så inte är fallet. Istället tog han spydigheterna ett steg längre och bjöd oss andra i den gula maskinen på en oförglömlig kväll på Ritz i Örebro.

Det började ca 30 sekunder efter ankomst till nattklubben då Carla skulle beställa hot shots i baren. Den kvinnliga bartendern kunde inte fixa hot shots varpå Carla skällde ut henne efter noter. Kvällen fortsatte på samma sätt då han på sedvanligt Psyk-Carla-manér lyckades håna en oskyldig diskplockare som han tydligen tyckte var rätt söt. Efter detta besöktes baren på övervåningen där vi faktiskt lyckades få hot shots serverat till oss. Carla ville dock även ha någon form av cognac och kaffe separat också. När bartendern slitit i några minuter med att visa alla olika flaskor de hade i sortimentet lyckades han leverera både cognac och kaffe. Ett gigantiskt misstag var dock att han serverade kaffet i ett glas(!) och inte en kopp. Givetvis resulterade detta att han fick sig en utskällning som hette duga av Psyket plus kvittot kastat i ansiktet. Jag behöver kanske inte tillägga att Carla vägrade ta emot eller betala för beställningen.

Kvällen fortsatte med en totaldiss av en trevlig tjej som visade sig vara en granne eller dylikt innan Carla insåg att han förlagt telefonen någonstans i nattklubbens lokaler. Rykten dagen efter sa att han även söp bort plånboken men detta vet jag inget om så det kan jag inte intyga.

Kom precis på att jag glömde berätta om förfesten där Carla givetvis införde en fyllelek som gick ut på att slå varandra på handen väldigt hårt med en stekspade. Denna incident var relativt harmlös och slutade endast med ett blått långfinger för Mattsson.

Psyk-Carla levererar...

...och där är vi nu.

//Sputnik

3 kommentarer:

Carla sa...

Haha, faktiskt en bra redogörelse Lindman.

Jag vill dock påpeka att den kvinnliga bartendern får skylla sig själv. Min utskällning föranleddes av hennes hån över att någon år 2010 ens vill beställa Hot shots. Hennes exakta ord var "det är inte 1983".

Inkompetensen fortsätter då hon hävdar att de inte ens har kaffe, vilket givetvis får mig att förbehållningslöst fnissa (läs skratta henne i ansiktet). Jag håller ett tal, mest för mig själv förstås, men hon uppfattade vissa delar.

Givetvis har de kaffe, det var bara så att hon inte förmådde brygga det och skyllde på att det var mycket folk där. Det var tomt.

Jaja.
Och helt riktigt, jag har ingen mobiltelefon och inte heller något VISA-kort längre. Olyckliga omständigheter, social miljö och så vidare.

Sputnik sa...

Jag visste inte om hennes kommentar vilken faktiskt förmildrar ditt agerande avsevärt just när det gäller den incidenten. I övrigt ser jag allt som tecken på en bra kväll. :)

gotHb sa...

Humor!!

Jag älskar Psyk-Carla!

För övrigt vill jag även tillägga att min tes kring Rynninges framgångar är helt i linje med Lindmans tankar!

Funderar även på att läsa en Triggerpunktskurs nu i höst..då kan jag nästan lova att RIK går rakt igenom 2:an!