måndag 20 september 2010

Lindman says...

Idag skäms jag över att vara svensk. Förlåt alla sjuka, förlåt alla fattiga, förlåt alla svaga, förlåt alla invandrare, förlåt alla kvinnor för att vi idag lever i ett land där det tydligen är okej att sparka undan era ben, sparka på er när ni ligger och sedan pissa på er... Jag skäms över att vara svensk...
...Jag är övertygad om att en majoritet av sveriges befolkning INTE är för orättvisor eller är rasister men faktum är att den politik som igår röstades in i riksdagen står för det. De som påstår att SD inte är rasister har inte läst deras part...iprogram, det gjorde jag senast igår så jag vet. Det undantaget kan jag garantera att löneskillnaden mellan kvinnor och män inte kommer minska fram till 2014. Inte heller kommer mamma-/pappaledigheten jämnas ut, det kommer heller inte bli någon nämnvärd förbättring gällande kvinnor/män i chefspositioner eller styrelser (dessa punkter hör givetvis ihop men det förstår tydligen inte folk). Långtidsarbetslösheten är idag högre(!) än 2006 samtidigt som de som inte jobbar har fått det sämre med A-kassa, högre avgifter, utförsäkring osv.


Stellan Skarsgård röstar rött, "Klibbedi Clabbe" blått, Lasse Brandeby rött, Färjan-Håkan blått, Thorsten Flinck rött, "Babsan" blått, Moneybrother rött, Bingo Rimér blått, Kjell Bergqvist rött, Linda Rosing blått, Sven Wollter rött, Robinson-Robban blått, Miss Li rött, Alexander Bard blått, Martin Kellerman rött... Se...riöst, behöver man fler argument? Hur som helst är det egentligen så enkelt som JAG eller VI...


Fixa till fusket men sparka inte undan benen på de som behöver hjälp allra mest. Jag kommer ALDRIG acceptera en politik som offrar människor på det här sättet. Alla är lika mycket värda, gå in på länken läs detta och ta ansvar på söndag för i helvete. Det kan inte vara så att en majoritet av sveriges befolkning är så e...goistiska att de väljer en tusenlapp mer i egen ficka istället för att jämställdhet och välfärd. Om så är fallet skäms jag över att vara svensk...

5 kommentarer:

gotHb sa...

Jag håller med dig till fullo Niklas!

Carla sa...

Det är givetvis ett stort fiasko att ett parti med främlingsfientliga åsikter tar sig in i riksdagen. Det signalerar rätt tydligt hur pass usla övriga partier har varit i den här valkampanjen.

Jag är inte rasist, men jag är fortfarande stolt över att vara svensk.

Tur är att Sverige fortfarande visade tydligt att det inte är ett röd-grönt alternativ som ska ändra de övriga frågor Lindman tar upp. Vi kan även i detta mörker glädjas åt att Moderaterna snart har gått om Socialdemokraterna som Sveriges största parti.

Peter sa...

Röstade du rött eller blått Nicke? Lite oklart...

Tommy sa...

Feministiskt initiativ eller vänsterpartiet Lindman? Nävars givetvis tragiskt med SD, även om jag tror att konsekvenserna inte blir så stora och det mesta är överdrivet just nu. Största problemet med valet är ju att alliansen inte fick egen majoritet. Det blir nu svårare att driva igenom de viktiga besluten som krävs.

Sputnik sa...

Haha, intressant vem som la ut detta på bloggen eftersom det inte var jag... men är ju mina ord. :)

jag röstade inte... är inte så mycket för politik...