söndag 27 februari 2011

Valborg + 25-års fest + examensfest i Lund = sant!

Hej kära vänner!

Guuud vad jag saknar er!! Tänker mycket på er och hur underbart kul vi hade det tillsammans! Men trots det, så har även jag det bra i Lund!

Jobbet i Helsingborg är kanon, har fem idrottslektioner i veckan med 2:or och 3:or. Utöver dessa har jag fyra lektioner med 2:or som varannan vecka innebär praktisk matte och varannan vecka typ livslära (dvs jag gör lite vad jag vill). Övrig tid är planering och sen fritids på eftermiddagarna! Lagom ansträngande! :)

Precis som Erik, tränar jag på gymmet tvärs över gatan, förutom två gånger i veckan då jag tar tåget till Hässleholm för att träna innebandy med min moderklubb Röke IBK. En aning idiotiskt kan tyckas, men så fick de bli! Hur det har gått? Började kanonbra! Blev matchens lirare på en match och fick då en juicepress, fick sen den interna guldbollen nästa match, men så igår stukade jag foten så nu blir de lite rehab istället...

Som ni förstår så tillbringar jag mycket tid på tåg, Lund-Hbg, Hbg-Lund, Lund-Hässleholm, Hässleholm-Lund. Ungefär så. Det innebär att jag till skillnad från Erik ännu inte har lärt känna någon Lundabo. Men jag håller till godo med de "gamla"vännerna.

Lägenheten tror jag inte Erik nämnde något om så då gör jag det! Vi trivs helt sjukt bra och vill inte flytta härifrån! Tyvärr har vi den bara till sista augusti så letandet efter ny ska påbörjas på allvar snart. Vårt nuvarande boende ligger mitt inne i stan, egen ingång från innergården, högt i tak, ljusa väggar, parkettgolv, fräscht kök, 180 cm säng osv.

Nu till rubriken på detta inlägg! Eftersom jag fyller 25 den 22 april och för att jag har tagit examen och för att vi vill träffa er, välkomnar vi alla er som vill, att komma ner till oss i valborgshelgen för att umgås! Valborg sägs vara fantastiskt i denna stad och därför tänker vi att denna helg kan vara särskilt rolig för er att komma hit! Hör av er om ni vill/kan!

Love, Emelie

4 kommentarer:

Pete sa...

Kul kul, gött att höra att ni hare göööött!!! Vi har väl säkert nån jävla match på valborg, får kolla upp det...hoppas hoppas inte! /Pete

Lukas sa...

Kul att höra att allt är bra nere i Lund. Instämmer med Pete. Ska kolla upp fotbollsschemat men hoppas innerligt att det funkar att komma ner! /Lukas

marica sa...

Heeeej! Kul att ni trivs så bra och vi saknar er också! Jag vill hemskt gärna komma och hälsa på er och jag tror inte jag har något den helgen och inte Stefan heller säger han. Eventuellt hade vi någon cup på Åland i april/maj men jag vet inte när eller om det blir. Det går ju tyvärr inte lika bra för oss som för dig kanske du har sett.... väldigt dumt av dig att flytta :) men vi har ju åtminstone fått tag i en ny tränare nu. ska kolla upp helgen närmare men det ser väl ganska ljust ut! Stor kram till er båda

Stefan sa...

Förmåga att fatta sig kort i skrift (marica); 2...