lördag 5 februari 2011

Back in buisness

Då var man "back on track", spontant riktigt kul!

I den eufori som jag denna morgon lever i så vet jag faktiskt inte vart jag ska börja! Hellner, som för övrigt intervjuas i BAJS-FYRAN, stör mig i mitt skrivflyt!

Jag har morgonen till ära tagit en morgonpromenad på ca 40 min och givetvis kändes promenad som att den tog 2 min då jag, på tips från Pete, lyssnat på Filip och Fredriks podcast. Som kanske kan vara bland det bättre som gjorts. Man känner sig lite knepig då man en mulen lördamorgon går och skrattar för sig själv och för utomstående antagligen framstår som ett mongo! Men men kul har jag!

Just därför att jag lyssnat på Filip och Fredrik så har många verksamheter startart igång "där inne". Borde inte jag och K starta något slags live Vloggande (för er äldre så är vloggande videoblogg). I denna vlogg skulle vi, rent ut sagt, kunna slänga skit på allt som är/inte är roligt/bra/fantastiskt alternativt saker vi störa oss på! Det skulle kunna handla om upplevda händelser, personer, platser osv eller om saker som är aktuella. I ett första inlägg skulle vi kunna hylla allt som filip och fredrik står för samtidigt som vi slänger en himla massa skit på denna "Johnny-boy" som just nu flankerar i svt:s hyllade serie 9A. Jag tror både att jag och K kans skriva under på att vi inte förstår hur denna man/idiot/mansgris kunde gå igenom pedagogiken på universitetet!. Ele egentligen vet vi ju det så ALLA, precis alla, kommer igenom! Men så borde det ju naturligt vis inte vara!


Nu blir jag otroligt sugen på att skriva om fler saker som jag/K stör mig/oss på, men istället ska jag göra en liten lista på saker som det är lätt att störa sig på. Kan dock inte garantera att den första är minst sämst och att den sista som uppkommer i lista är den som jag/vi stör oss absolut mest på! Men ett försök ska i alla fall göras till några spännande episoder på denna blogg!


// Mödde (som är den korta och runda av Tödde och Mödde)

1 kommentar:

Pete sa...

Väl rutet Göte. Ser framemot listan. Intressant också att man i Kristinehamn tydligen lärde ut att alla meningar avslutas med utropstecken. Inga jävla punkter!