söndag 4 december 2011

Inför Temafesten

Då var det dags att prela lite inför temafesten :) Jag avsade mig allt ansvar då jag tyckte jag fixat tillräckligt men här sitter jag och fixar i alla fall!

Under dagen har bra förslag skickats in till undertecknad och dessa kommer nedan att presenteras. Tanken var att ha fem Teman men nu när vi bara är 4 grupper så kan dte bli svårt. OM ingen har någon bra lösning på detta vill säga?

Som det ser ut nu så kommer festen äga rum hemma hos den Gode Larsson som förhoppningsvis presenterar sin charmanta dam Anna. Undertecknad har redan fått privelegiet att stå öga mot öga med denna Donna!:)

Festen komme inledas under dagen (ingen utsatt tid från Larsson än) med fotboll. Lindman utlovar då öl och chips vilket sedemera är detta pars Tema.

Festen fortsätter därefter med något annat Tema som vi tillsammans bestämmer....

ah va fan så här kommer det typ se ut och paren är dessa:

15-19: Öl och chips (Lindman & Gurra)
19-20.30: vin ost kex / pepparkakor & glögg (Random)
20.30-22: HotShot (Carros & Göte)
22-23.30: Kaffe & Konjak (Albin Loppan & Anders)
23.30-XX: Sprit och Dekadens (Peter, StOrErik & Luke)


Det är alltså frågan för om detta upplägg är ok eller om det ska bytas. Hur gör vi med tema nummer 2? Lindmans förslag på pepparkakor & glögg känns riktigt trevlig!:) Vilket ska väljas!

Lämna kommentarer nu så vi får ordning på detta :)

/gotHb & Carros

14 kommentarer:

Lindman sa...

Ser bra ut men varför inte bara ta de två grupperna med tre personer i och dela dem? STOR och Pete klarar ju sprit och dekadens själva. Tror dessutom att Loppis och Albin kan sköta kaffe & konjak alldeles utmärkt bra så mitt förslag är Luke och Carla på vin, ost, kex, glögg & pepparkakor.

Lindman sa...

Firma Lindman/Larsson har dessutom beslutat att första temat börjar 16.00 till Premier League.

Samordnaren sa...

Jag fyller i ovanstående kommentar i att temafesten 2011 börjar 16.00 hos undertecknad. Då kommer öl med tilltugg att erbjudas framför Arsenal-Everton. United-Wolves sänds också men det känns inte som att ni har når att säga till om där...En undran är ju om vi skulle slänga in nån form av tips? stryktips? Fast den nivån på samordning (utöver allt annat) kanske är att ta i? Göte! till ditt hotshot tema på 1h och 30min så behövs shotglas i plast! annars blir det äggkoppar å grejer och det känns i oss värdigt;)
Nåväl, Välkomna!

Samordnaren sa...

Ett förtydligande är att firma lindman/larsson tänkte oss nån form av drop in entré efter klockan 16 om det är så att man inte hinner eller kan redan då. Men alla är välkomna från och med 16.00.

Väl mött!

Stor sa...

Väl samordnat av samtliga inblandade! Allt ser bra ut! Allt är fräscht! Uppdelningen enligt Niklas förslag låter superbt! Kan ev bli en överraskning från födelsedagsbarnet också! Larssons veto med Arsenal låter sunt!!!!!!!/Stor

carla sa...

Jag och Luke tar helt riktigt ost-grejset. Jag har för närvarande en ost i mitt kylskåp som har kontaminerat hela min lägenhet. Den osten kommer troligen att medtagas och gömmas i Samordnarens lägenhet istället.

Lindman sa...

Haha, låter oerhört bra Carla. Angående tidsschemat ställer jag mig lite tveksam till om kaffe & konjak verkligen behöver 1,5 timme... Känns dessutom lite sent med sprit och dekadens 23.30..

Göte sa...

Gör ett nytt schema med mer realistiska tider:)
Det som står är endast ett prelschema och ett nytt kan behövas! Agera Lindman:)

Carro har fixat in oss på strömpis om vi kommer innan 00.45 (från början 23.30)

Luke sa...

Jag tycker att allt känns kanon! Bra styrt! Nu är bara själva genomförandet kvar men det blir med största sannolikhet succe!
Det är väl egentligen bara att ses kl 16:00 och sen ta det som det kommer!?!?
Ost-kex-vin känns bekant på nåt sätt så det känner jag mig trygg med. Att även få dela denna uppgift med en finsmakare av rang är få förunnat.
Väl mött på lördag!

Pete sa...

Tycker allt är bra, själv har jag ju hellre pepparkakor/glögg än ost och vin men det är jag väl ensam om, och lägger mig i sann demokratisk anda. Och håller med om att spriten måste fram tidigare! OBS Lindman och Gurra, respektera icke öl drickare (dvs cider/smirre)

gotHb sa...

När vill folk att sprit & dekadens ska dra igång?

Carros sa...

Så tidigt som möjligt göte... så tidigt som möjligt =)

Lindman sa...

Att respektera icke öldrickare blir svårt men kan ju fixa så ni har något att dricka. Mitt förslag är att dra ner HS till en timme och KK till 45 min. Då börjar sprit och dekadens ca. 22.45...

För övrigt hoppas jag att alla förstår att El Clasico ska ses och att alla som håller på de äckliga, böliga, osportsliga, gnälliga och filmande rasisterna i Barca kan festa i köket under tiden.

Anonym sa...

Heja Lindman/k